Thursday, January 27, 2011

If your friends are contractual, you don't have any.

Something to ponder on:

Strip from: World of Calvin and Hobbes

People are friends because they want to be, not because they have to be.


Sunday, January 23, 2011

Rilakkuma + New Bodyline Skirt ♥

Most of the time, Mark (boyfriend) and I spend the weekends strolling the mall. When we went to Watson's to buy some meds, I roamed around and I saw this small section full of Rilakkuma stuff.

I was really surprised 'cause it's just. not. normal. (≧∇≦);; 

They had vanity bags, shower caps, umbrellas and blankets.
I asked boyfie to buy me a Rilakkuma blanket. I was hoping for it to be, you 
know, a blanket that could cover my whole body when I sleep. (I didn't really
check the measurements lol);;


hahaha! Still cute, tho. XD;

Also, I was able to buy a bodyline skirt from my friend/twin, Sammy. 

I love this print so much! Bodyline stopped producing skirts/dresses using this
print. I'd love to wear this with my pink blouse and pink wig. ♥ ♥ ♥

And I bet the skirt would look awesome with these:

Must save up and buy a pair! >3<)/

Monday, January 17, 2011

New layout + Totoro Jump~!

New layout~! Lavender + Pink = ♥ ♥ ♥
The background and the header are 100% made by me. :D

Also, after a few hours, I'm finally done with my jumping Totoro GIF. hahaha. 
So cute. ♥

I just love Totoro so much. I wasn't able to watch My Neighbor Totoro when
I was a kid and I can say that my childhood is therefore incomplete. lol!

Making this GIF wasn't that difficult, I just had to make a whole lot of frames to make
Totoro smile, jump and blink. 

Screencap of how I did the animation:

When I first drew Totoro. It looked too...pixelated. Although I was working
on a pixel art/gif, I had to edit it 'cause Totoro looked like a robot. lol

before   |   after
So I edited each frame again (whew! lol) to make Totoro look better.

So there! XD (MAN, I suck as a blogger lol)

Sunday, January 9, 2011

Happy day~! ♥

First of all, as much as I'm super excited to post photos of today's gathering, I can't. I'm blogging from an office computer and USB's are not allowed. >3<)

But since I was really happy today, I can't wait to blog about it. Today I had fun with friends and met familiar faces. I got to wear my new dress and got to see Jaja's new atelier. It was kind of her to invite me to her place and I'm really really impressed (and a little jealous..hihihi) of her improvement.

The whole time we spent were of laughs and hugs.
I'm basically a happy person, and I love hugs. ♥ 
So, I would definitely want more of this kind of gathering. It was just pure clean fuuuun~
I didn't even wanna leave.. If I didn't have work today, I wouldn't have left early. I even called our office to inform that I was gonna be late to stay just a little bit longer.

This should be good start of the year. New friends and nothing but good vibes. ♥ ♥

Wednesday, January 5, 2011

Self-made Ribbon Jumper Skirt ♥

It's Crafty Camila Day hihihi. I started sewing yesterday morning 'til midnight. I really wanted to finish a lolita dress or jumper skirt so I can wear it for a January 8 gathering. 

I slept for atleast 4 hours and finished the jumper skirt today.

Here are the pictures~ 

Ribbon Dress! ♥
I made the skirt part really wide so it would look super fluffly when used with really thick petticoats. I used a half-body mannequin to hang the dress, making it look less wide on camera than it should be.

ribbons~ ribbons~ ribbons~~ 


This is the second time I'm able to make a jumper skirt.
The first one was back when my best friend and I still had an online shop
selling gothic and lolita items. I only followed whichever tutorial I can find useful
on youtube, egl (LJ), anywhere else. Thank you interwebs! XD
The ribbon/tie for the waist are lilac on the opposite side, also I added shirring 
so I don't have to sew a zipper on the dress. I don't like sewing on zippers. XD;
And as you can see, there's still so much space for a petticoat to make the
dress look super bell-shaped. I need a new petticoat~!


Oh, what exhausting yet fulfilling days, haha! I'm tired but I'm not cranky at all.
 I'm really really happy with how the dress turned out. ♥ ♥

Monday, January 3, 2011

Ribbon Fabric ☆ Divisoria Loot

Some of my friends, Meoki and Izhia, were able to get awesome stuff
from Divisoria so I decided to go shopping there, too. Unfortunately, I wasn't able to get to the place where they got the nail decals and deco den stuff 'cause I needed to look for a lavender polka-dot fabric which took forever until I just ended up buying something else and going to my favorite craft shop instead. Here are the stuff I got:

I really wanted to buy yards of lavender polka-dot fabric. I had it
planned already.. oh the pastel-y goodness. I had to give it up 'cause the market
was closing (as early as 6:30pm! >.<) But I was able to buy this cute ribbon fabric and
2 yards of lavender fabric to go with it.

There's just one thing I don't like about the ribbon fabric. The tiny green dots. They look
like they've been poked on the fabric using a marker pen. I'm gonna make a dress or a skirt out of them so I hope I can make the outcome look good. 
 I'll definitely post what I'll be able to finish. 

I also bought these really cute lace trimmings from my favorite craft shop:

So, so pretty! Soft tulle embroidered laces are my favorite, I absolutely adore
ribbons, so the fabric and these laces are love love love!

The other stuff are:

Small pastel ribbons! ♥

I love the heart one. Reminds me of Sailor Moon. XD  I'm actually gonna use these
for something else. 

lol hello camera shadow.

I'm so happy I was able to go shopping for laces and fabrics again after a long
while. (Long while = 2 years lol) I need to catch up! I'll be a Mera Mera Girl! 
(been reading Gokinjo Monogatari again lol) Fight fight fight! 彡☆